2016. július 9., szombat

Tradicionális Ír szódás kenyér / Traditional Irish Soda Bread

Kezdjünk most a képpel:

Nézzétek hát nem csodaszép? Ráadásul isteni finom is és van még egy előnye, nagyon gyorsan kész van :)

Az egész úgy indult, hogy borsót szedtünk és Zizi kitalálta, hogy neki főzzek borsófőzeléket. Szépen elmentünk a boltba, bevásároltunk, majd a kasszánál jutott eszembe, hogy nem vettünk kenyeret :/

Nahát én már onnan nem rohangálok, nem tartom fel a sort, így hatalmas önbizalommal közöltem, hogy akkor majd sütök én kenyeret, mi az nekem :D Előtte láttam egy filmet Írországról ahol is egy régi családi pékséget mutattak be és ott arról beszélt a bácsi, hogy a tradicionális szódás kenyér a legkelendőbb náluk...így ha az írek szeretik, rossz biztos nem lehet hát próbáljuk ki....

Hozzávalók:
4 bögre liszt (nekem olcsó tescos műanyag mérőedényem van hozzá, de valahol olvastam, hogy egy kimosott joghurtos pohár is megteszi)
2 teáskanál szódabikarbóna
1 tk só
0,5 l író

Ingredients
4 cups flour
2 teaspoons baking soda
1 teaspoon salt
1 3/4 cups buttermilk


  • Melegítsd elő a sütőt 220 fokra.
  • Önts mindent egy nagy tálba és keverd össze.
  • Majd borítsd ki a lisztezett deszkára és dolgozd össze.
  • Én kiliszteztem a kenyérsütő fazekam. beletettem a tésztát megnyomkodtam, hogy eélre mindenhol a falát és egy éles késsel keresztet karcoltam (vágtam) bele, majd fedővel lefedve ment a sütőbe. (eredetileg két tortaformát kell összeborítani, az egyikbe rakod, a másikkal takarod)
  • 30 percig tető alatt kell sütni, majd azt levéve szép aranybarnára (én ehhez ráadtam a légkeverést)
  • Majd rácson kell meghűteni. 


  • Preheat oven to 425 degrees. Grease and flour a 9-inch round cake pan.
  • In a large bowl, combine the flour, baking soda and salt. Gradually stir in the buttermilk until the dough comes together in a slightly sticky ball.
  • Turn dough onto a floured surface and knead gently a few times. Form the dough into a ball and then press into the prepared pan so that the dough resembles a large disk. The dough should reach the edges of the pan, but may spring back slightly.
  • Cut an X into the dough with a sharp knife, about 1/4 of an inch deep. Cover the pan of dough with another round cake pan turned upside down.
  • Bake for 30 minutes, covered, then remove the top pan and bake uncovered for about 10 minutes more or until the crust is dark golden brown.

A férjecském szerint olyan, mint a régi kenyerek, még mielőtt elkezdték felfújni őket, nagyon finom és laktatós...van mibe harapni :)

Sok sikert hozzá, jó sütkérezést! puszil:

Ancika




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése