2014. április 21., hétfő

Tejfölös fokhagymás kifli

Holnap piknik és mivel ma Húsvét volt így nincs kenyerünk. Még régebben AranyTepsi oldalán láttam a receptet, azóta is tervben volt és most itt az alkalom, gyorsan megsütöttem. Az illata isteni, kinézetre is szuper, az ízéről viszont nem tudok nyilatkozni, mert még forró :)
Tésztához:

  • 1 közepes krumpli (kb. 15 dkg)
  • 50 dkg liszt
  • 2 kk só
  • 2,5 dkg friss élesztő
  • 2,5 dl tej
  • 1 tk cukor
  • 0,5 dl olaj
  • 2 ek tejföl

Töltelékhez:

  • 1 tubus medvehagymás sajtkrém

Tetejére:

  • 2 dl tejföl
  • 1 csipet só
  • 3 gerezd fokhagyma
  • 1 egész tojás
  • 15 dkg sajt

A fokhagymát belenyomtam a tejfölbe, sóztam és betettem a hűtőbe. A tejet felfuttattam az élesztővel és a cukorral. A tészta többi hozzávalóját beletettem egy nagy tálba és a felfuttatott élesztővel jól kigyúrtam, amíg el nem vált a tál oldalától. Lefedve duplájára kelesztettem. 6 részre vágtam, oválisra nyújtottam, megkentem a sajttal feltekertem és bevágtam egy késsel. Lefedve kelesztettem 20-25 percig. Belekanalaztam a tejfölt megsajtoztam és 180fokon aranybarnára sütöttem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése