2014. december 22., hétfő

Karácsonyi habkarika

Az egyik tortás csoportból hoztam nektek a receptet, megcsináltam, isteni lett. A körülöttem élők egybehangzó véleménye alapján finomabb mint a bolti :)

Hozzávalók:80 g tojásfehérje (2 tojás fehérje)240 g porcukorNegyed citrom leve (én találomra öntöttem bele)4 g étkezési keményítő
Elkészítés:1. A sütőt 80 C-ra előmelegítjük, és előkészítünk egy szilikonos sütőpapírral fedett sütőlemezt.2. A porcukrot a tojásfehérjével egy tálba mérjük, és vízgőzre tesszük, de a tál alja ne érjen a vízbe. (1 db tojásfehérje kb. 40-45 gramm)
3. Egy szűrőn át - hogy a magok ne kerüljenek a tojásfehérjébe - nyomjuk bele a citrom levét. Ezután folyamatos keverés (nem verés!, kézi habverővel) közben melegítsük csípősre a tojásfehérjét.Akkor csípős a tojásfehérje, mikor beledugjuk az ujjunk, és csípi azt. Ez kb. 60 C-fokot jelent.
4. Ha csípős a fehérje, öntsük át a robotgép üstjébe, (itt még folyós) és tegyük bele a kukoricakeményítőt.
5. Ezután kb. 10 percen át, a legmagasabb fordulaton habosítsuk, míg kemény habbá nem válik a cukros fehérje, közben tegyük bele a színezőt.
6. A kemény habot csillagcsöves habzsákba szedjük, és a szilikonos sütőpapírra kinyomjuk a karikákat.
7. A kinyomott karikákat 2 órára a 80 C-os sütőbe tesszük (ha van a sütőn, akkor légkeverés funkcióra), és készre szárítjuk őket. A tökéletes habkarikáknak nem szabad megpirulniuk, hó fehérnek kell maradniuk, és akkor jók, mikor fel lehet szedni őket a papírról.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése