2016. február 8., hétfő

Sajtos mártogatós házilag /Cheese Dipping Sauce

Igaz ti is elcsábultok néha a moziban egyszer egyszer a nachosra :) Én sajtszósszal szeretem és a lurkók is, bár ők már továbbfejlesztve a pop cornt mártogatják a sajtszószba, isteni.... nemhiába, ők még tudnak valamit amit mi már rég elfelejtettünk. Na de kitalálták a boltban, hogy vegyünk nachost, igen ám, de nem volt hozzá sajtszósz, így mit tehet az ember lánya??? Hát persze, mindent a gyerekekért, ugorjunk neki és csináljunk házilag. Én a nemcsípős változatot csináltam, de ha te szeretnéd, tehetsz bele egy kis csilipelyhet is :)




1/4 csésze vajat megolvasztunk, megpirítunk benne 1/4 csésze lisztet, felöntöm 2 csésze tejjel, beleteszek 2 csésze reszelt sajtot (trapistát, parmezánt és füstöltet használtam vegyesen, bármilyen megfelel hozzá). Addig melegítem, amíg az egész összeolvad és fűszerezem, sóval, borssal, fokhagyma porral. Én tettem bele egy kis szárított mogyoróhagymát is (az auchanban a fűszereknél találod) az egészet összefőztem, kis tálkákba szedtem, amiket a gyerekek végül kinyaltak :)

Jó étvágyat hozzá!

Ui.: A tescoban párszáz forintért lehet kapni ilyen kis müanyag mérőeszközcsomagot, nekem megkönnyítette az életem ... vagy itt tudsz rendelni: http://www.pandortex.eu/konyha-felszereles/szurok/8-darabos-m%C3%A9r%C5%91kan%C3%A1l-c8371/oldal=//


Cheese Dipping Sauce
Ingredients
  • 2 cup Milk
  • ¼ cup Butter
  • ¼ cup Flour
  • 2 cup shredded Sharp Cheddar Cheese
  • Salt & Pepper to taste
Instructions
  1. Allow milk to warm to room temperature.
  2. Melt butter in a saucepan over medium heat.
  3. Sprinkle flour over melted butter while stirring to form a roux. Then cook for several minutes.
  4. Gradually add milk to roux while whisking to form a well blended mixture.
  5. Cook about 5 minutes until thickened.
  6. Gradually add in the cheese while stirring constantly until it is melted and smooth.
  7. Serve hot.
  8. If you would like to spice things up add 2 teaspoons hot sauce and 1 teaspoon chili powder.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése