2016. április 23., szombat

Mézes fokhagymás csirke

Háát amióta eszemet tudom kívánós vagyok. Nézem a tvt, barangolok a neten, meglátok valamit a boltban és kész, szerelem első látásra, és meg kell főznöm...nem volt ez másképp most sem :)

A pinteresten böngészve akadtam a receptre:
English recipe: http://dishesanddustbunnies.com/honey-garlic-chicken-plus-some-really-tasty-sauce/2/

Majd eldöntöttem, hogy jól bevásárolok hozzá csirkecombból és milyen finom lesz egy kis rizzsel...
El is mentem reggel az Aldiba, megvettem minden szerintem fontos dolgot, majd jó 15km megtétele után eszembe is jutott, hogy minden megvan, csak az nem amiért mentem :D na de van másik, kivettem a fagyóból a csirkemellet és csináltam abból.

Először elkészítettem a pácot:
6 gerezd fokhagyma apróra vágva
1 kis fej hagyma apróra vágva
1/4 bögre szója szósz (az aldiban a majonéz és a fűszerek környékén találod)
1/3 bögre ketchup
1/3 bögre méz
1 csipet csili pehely
1,5 ek barna cukor
1 ek rizs ecetet ír a recept, én balzsamecetet tettem bele, de szerintem almaecettel is működhet

Ezeket összekevertem, beleborítottam a kockára vágott csirkemellet (te ha nem felejted el megvenni a combot, akkor azt) majd 2 órára hűtőbe tettem.

Itt jött volna az, hogy beteszem a sütőbe és megsütöm, de mivel csirkemell lett, gyorsabbnak gondoltam, ha megpirítom egy serpenyőben így, itt is eltértem a recepttől. Egy pici olíva olajt tettem a serpenyőbe, majd beleborítottam szószostól a csirkét és először elfőztem a szószt, majd kicsit meg is pirítottam.

Végül úgy megkívántam a sült krumplit, hogy a rizsről is lemondtam, így teljesen más lett, mint az eredeti, de isteni finom, gyorsan be is nyomtam 2 tányérral, most csak pihegek :)

Remélem nektek is ízleni fog, akár sütőben, akár gázon pirítva készítitek. Kísérletezzetek és élvezzétek a főzést!

Puszil:
Ancika

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése