2016. március 31., csütörtök

Tudományos kísérlet avagy így ültetünk mi (növénytársítás)

(Nagyon elszánt ábrázat)
Az egész úgy kezdődött, hogy már 3 éve nincs semmi a kertben, a gyerekeim a tv/számítógép előtt punnyadnak, én pedig mindig friss zöldségek után vágyakozom, így összerakva ezt a hármat jött a megvilágosulás, hogy kezdjünk el kertészkedni. Kapát, kiegyenesített kaszát, vasvillát ragadtunk és kivonultunk a falu főterére... hopsz ez nem az a történet bocsi

(A legsekszibb lábbelik a környéken)
Szóval hol is tartottam, gumicsizmát húztunk, összeszedtük a szerszámokat, esővizet töltöttünk a locsolóba és magunkhoz ragadtuk a magos dobozunkat, majd kivágtattunk volna a kertbe, ha ez nem egy tudományos kísérlet lenne pontosan,precízen megtervezve minden mozzanatát.

Bújtuk a szakirodalmat, hogy mit és hova kellene ültetni (http://www.balintgazda.hu/aktualis-kert/marcius/novenytarsitas-szeret-nem-szeret-a-kertben.html http://okovolgy.hu/novenytarsitasok-es-vetesvaltasok-a-biokertben/ http://gazigazito.hu/?modul=oldal&tartalom=1075166 ) Majd kialakult a fejünkben egy kép:
(figyeled hogy lopja a répát, már ültetne)
Akkor a terv a következő: ezt ültetjük azzal, azt mg amazzal nem, ezt ide, oda egy kis olyan amazt meg amoda és még ide egy kicsi olyat érthető a terv igaz? smile hangulatjel

Ez a 6. verziónk és még közel sem biztos, hogy minden jó helyre került, de ez van, majd meglátjuk, hogy hogy alakul,

 azaz javítanom kell, mert a tépősalátákat és a retkeket végül kockában ültettük el. Ezen kívül lesz még két magas ágyásunk is:
Megpróbálkozunk a spárga termesztéssel, nem tudom mennyire nehéz, és hogy lesz e belőle valami, én nagyon szeretem, de 1200/ft egy kis köteg :O...basszus... most elköltöttem 138ftot- magokra, ha egy kötegnyit sikerül összehoznom, már jó vagyok. Mellette lesz sok palántánk és mindez nagyon pici területen:
Apum nevetett is, hogy hova akarod, ezt a sok mindent elültetni, de mondtam ez most kísérlet megnézzük, hogy tényleg szeretik e egymást a növények és hogy mi szeretjük e őket, ha bejön legközelebb lesz nagyobb.

Na de ha már megterveztük, jöhet a végrehajtás része és sokakkal szemben előnyöm van, mert 6 szorgos gyerekkéz áll rendelkezésre ha segítségről van szó, így zizi válogatta a magokat:
(hmmm melyik is lehet a répa)
A nagyok pedig ültettek:
(munkában a szorgos gyerekkezek)
nekem annyi maradt, hogy húzzam a sorokat, meg a kútból a vizet és locsoljak, majd pik pak pici munkával (és holnap nagy izomlázzal) 4re már a földben pihentek a magocskáink :) Most jön az izgulós rész, hogy vajon kibújnak e :) Szóval így működik az emberi kíváncsiság és a tudomány találkozása nálunk. Reméljük hasznosnak találtad a posztunk. Társítási leírásokhoz használd a fenti linkeket. Ha tetszünk, akkor kérünk oszd meg nyugodtan a posztot.

Puszi

Ancika

Ui.: az előbb láttam, hogy egy hordóban meg lehet termelni száz bizbasznyi krumplit, igaz te sem hiszed :) Na de már keresem a nekem szánt lyukas hordót a következő kísérlet céljából :)

Ui. 2: Nagyobb kép a tervről, ha az első nem látszana:

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése