2016. június 4., szombat

"Hogyan csinálj tortát" 1.rész a rózsás zongoramintás torta


Ma ismét egy elsővel jövök a sorban, nem tudom, hogy ti hogy vagytok vele, de én sokszor kapok képet a lurkóktól, hogy ezt a tortát szeretném, és akkor vakarom a fejem, hogy hogy is kellene ezt a tortát megcsinálni, így úgy döntöttem, nem csak kajcsi receptekkel, hanem pár praktikával, leírással is megkönnyítem az életetek. 

Akkor jöjjön a háttér sztori. Kicsi fiam barátnője (na nem úgy, még nem ért minket utol a szerelem) nyúzta az anyukáját, hogy márpedig ő ilyen tortát akar és hogy én süssem meg neki <3 lehet erre nemet mondani?????

Na igaz, hogy nem, így gyorsan sütöttem egy szögletes tepsinyi  piskótát, bekevertem a kedvenc csokikrémem felszeleteltem és körbekentem. 


És már kész is vagyunk a nehezével :D Na jó, nem, itt jön az a rész, hogy előveszel egy akkora papírt, amekkora a tortánk. Erre azért van szükség, mert sokkal könnyebb egy papíron újratervezni, mint a tortád újrakezdeni.


Megterveztem a billentyűk nagyságát, a rózsák helyét és a kotta részletet. Majd a méretezés megkönnyítéséhez ketté vágtam  a papírt.



Bevontam a tortát fehér fondanttal. Ráfektettem a papírt a tortára és bejelöltem a billentyűk helyét. (itt meg kell jegyeznem, hogy figyelj oda, hogy minden tiszta legyen, nekem van külön tortázós szettem,papírból, vonalzóból, ecsetekből stb stb)


Majd meghúztam óvatosan a vonalakat, körbefogtam fondanttal, szépen megmintáztam és megrajzoltam a kottát fekete por festékkel.


Kivágtam a billentyűket a fekete masszából, ráragasztottam, majd rájöttem, hogy a zongorán van ahol kimarad a fekete :D Még alapos előtervezéssel is tévedhet az ember, de Liza elnézte nekem :) Majd megcsináltam a fekete és fehér rózsákat (rózsa készítésben még nem vagyok olyan jó), a leveleket és a pillangókat, majd végül minden a helyére került, és már csak arra várt, hogy boldoggá tegyen egy csöpplányt :)



És hogy mire lesz szükséged hozzá?

A simításhoz, de ha nincs megoldhatod kézzel is, csak ezzel szebb.


Pepcoban olcsón beszerezhető, vagy az aliexpres-ről párszáz forinttért megtudod rendelni őket.


A leveleket akár ki is vághatod, és egy kés segítséggel beerezheted.


Ha nincs csinálj kis köröket és abból rakd össze a rózsád.


Egy műanyag palacsintaforgató is megfelel ha ilyened nincs. Sokkal könnyebb egyenesen kenni vele a krémet, mint egy késsek. Határozottan kevesebb szentségeléssel jár.


Egy ilyen szettet viszont be kell hogy szerezz, nincs 600ft az aliexpres-en és én nem tudok élni nélküle. Azzal a kis kagylómintással formázd a torta alját.

Remélem hasznosnak találtad a posztot, ha nem tökéletes, nézd el nekem ez még az első :* Észrevételeidet, ötleteidet, kérdéseidet pedig írd ide alulra abba a kis dobozba ;)

Ui: A megosztásokat megköszönöm :*

XOXO Ancika
                                                                                                              


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése